Kai kurie žmonės jaučia kūną paralyžiuojančią baimę, kai reikia atsiliepti telefonu. Nesvarbu, ar skambučio tikslas yra nutraukti netenkinančius santykius, ar išsikviesti santechniką, kyla nenumaldomas noras kuo greičiau padėti ragelį, panardinti telefoną į vandenį arba paslėpti ten, kur jo niekas nerastų.

 

telefonai

Tačiau to padaryti negalite, kad ir kaip norėtumėte, nes esate suaugęs žmogus ir turite atsakomybių. Kodėl kyla ši baimė? Pirmoji priežastis yra akivaizdi – tai drovumas. Pasirodo, kad kai kurie žmonės, kurie iš prigimties yra introvertai, lygiai taip pat nerimauja dėl skambučių telefonu, kaip ir kasdienių pokalbių ir socialinių ryšių. Tačiau yra ir tokių žmonių, kurie akis į akį kalbėti nemato jokios problemos, bet kažkam paskambint ar atsiliepti į skambutį jiems prilygsta tragedijai.

 

Viena iš baimės kalbėti telefonu priežasčių yra įsitikinimas, kad negalėsite savęs tinkamai reprezentuoti telefonu. Taigi, net ekstravertams gali tekti šiek tiek save „paspausti“, kad ryžtųsi kalbėti telefonu.

 

Jeigu pokalbis yra svarbus ar labai jautrus, kartais gali būti parašyti žinutę. Tokiais atvejais gana priimtina praleisti skambutį ir susirašinėti žinutėmis. Be to, pokalbių telefonu kartais vengiama, nes jie pertraukia mintis, išblaško. Paprastai tai tokie žmonės, kurie nemoka užsiimti keliomis veiklomis vienu metu. Jiems įeinantys skambučiai reiškia pertraukimą nuo to, ką jie dabar daro, dėmesio išblaškymą.

 

5 patarimai, kaip įveikti kalbėjimo telefonu baimę:

 
  • Pasiteirauti, ar kitas žmogus neprieštarauja, jei paskambinsite. Nepriklausomai nuo to, ar skambinate draugui ar darbiniais reikalais, visada reikėtų pasiteirauti, ar žmogus turi laiko kalbėti. Tada nereikės nerimauti, kad pašnekovai nenorės su jumis bendrauti. Jeigu šiuo metu kalbėti negali, galėsite susitarti dėl kito laiko, kada abiem bus patogu.
 
  • Informuoti pašnekovą apie tai, kiek užtruks pokalbis telefonu. Kartais žmonės nori tik užduoti keletą klausimų, o ilgiems pokalbiams nėra nusiteikę. Būtų labai gražu ir taktiška, jei iš pat pradžių skambinantysis informuotų, kiek žada užtrukti. Tai padės kalbėti bijančiam žmogui nusiraminti, kad pokalbis nebus labai ilgas.
 
  • Kalbėti maloniu balsu. Tinkamas balso tonas, kalbant telefonu, labai svarbu. Paprasčiausias nuoširdus „Kaip tu laikaisi“ gali padėti atsipalaiduoti. Be to, būkite jautrus, kalbėdamas su šią baimę turinčiu asmeniu. Be to, reikėtų prisiminti, kad jei skambinate rytą, kitas žmogus gali būti iš tų, kurie keliasi vėlai ir jau vien todėl ankstyvas skambutis nepradžiugins jo.
 
  • Nebijoti paaiškinti, kodėl nepatinka kalbėti telefonu. Tiesiai šviesiai prisipažinti, kad kalbėjimas telefonu, verčia jaustis nepatogiai ir nervintis bei pasiūlyti pokalbį pratęsti žinutėmis. Draugai ir artimieji supras, kad jaučiatės blogai ir, sužinoję, kad mielai pabendrautumėte žinutėmis, nekaltins jūsų ignoravimu ir abejingumu.
 
  • Nekalbėti telefonu viešose vietose. Jeigu jūs ar tas, kuriam skambinate, yra viešoje vietoje, supraskite, kad gali būti sudėtinga susišnekėti ir pasiūlykite susirašinėti žinutėmis arba susitarti pakalbėti vėliau, kai abu būsite ramioje ir diskomforto nekeliančioje aplinkoje.