Daugybė žymių žmonių, menininkų, inovatorių ir atlikėjų pasakoja apie savo kruopščiai suplanuotas darbotvarkes, kasdienius ritualus ir taisykles. Gali pasirodyti, kad būtent nuo jos tiesiogiai priklauso sėkmė. Kodėl nepasinaudojus jų patarimais ir nepatobulinus savo dienotvarkės?

 

"dienos planai"

5 patarimai, kaip efektyviai planuoti dieną:

 

  • Rytą pradėti nuo pastabų apie dienos darbus užsirarųmo. Niekas labiau nekenkia dienos darbų atlikimo kokybei, nei chaosas rytais! Nieko gera nežada, jei rytą atsibundama, turint neaiškią nuojautą, kad reikia padaryti kažką svarbus, bet ką – niekaip neišeina prisiminti. Tad jeigu norite dieną pradėti energingai ir be praradimų, reikia pradėti planuoti. Šiuolaikinės technologijos dienos planavimą gali padaryti dar efektyvesnį ir lengvesnį. Tereikės tik susirasti internete ir įsidiegti į išmanųjį telefoną programėlę, kuri padeda planuoti dienos darbus, susitikimus ir kitą veiklą. Ši programėlė padės nepamiršti svarbiausių dalykų, padės laiku priimti sprendimus ir pan. Žinoma, pastabas galima rašyti ir į paprastą sąsiuvinį. Kiekvienas gali pasirinkti, kas jam patogiau ir maloniau.

 

  • Teisingai paskirstyti energiją skirtingoms užduotims atlikti. Energijos lygis per dieną yra nuolatos kintantis, niekada nebūna vienodas. Rytas dažniausiai būna pats produktyviausias paros metas. Priimti teisingus sprendimus lengviau, kai žmogus jaučiasi gerai pailsėjęs, linksmas ir kupinas jėgų bei energijos. Žinoma, kai kuriems žmonėms produktyviausias paros metas prasideda vėlyvą popietę. Stebėkite savo kūno pojūčius ir pagal tai planuokite dienos darbus.

 

  • Nepamiršti sporto ir kitos fizinės veiklos! Labai dažnai manoma, kad sportas yra naudingas tik gerai fizinei formai palaikyti. Tačiau moksliniai tyrimai parodė, kad žmonių protiniai gebėjimai tiesiogiai priklauso nuo fizinio pasirengimo. Reguliari mankšta keičia mąstyseną. Nėra labai svarbu, kada yra sportuojama, svarbiausia, kad tai taptų svarbia kiekvienos dienos dalimi. Pasirinkti tokią sporto šaką, kuri teiktų malonumą – joga, plaukimas, šiaurietiškas ėjimas, plaukimas ar kt. Siekti geriausių rezultatų. Jau po pusės metų sporto pasiekimai turėtų maloniai nustebinti. Reguliari fizinė veikla padės dirbti kitus darbus produktyviau. Į sportą žiūrėti rimtai (kaip į darbą) – tai padės išmokti skirti šiais veiklai pakankamai laiko kasdien. Nenuvertinti sporto ir nelaikyti šio užsiėmimo prastesniu nei darbas. Pasistengti neužmiršti, kad sportas gali padėti dirbti produktyviau. Aktyvų judėjimą galima įtraukti ir į darbą. Pavyzdžiui, pasivaikščioti per pietų pertrauką.

 

  • Pertraukėles išnaudoti  daug mąstymo nereikalaujančiai veiklai. Dauguma žmonių pastebi, kad po pietų darbingumas krenta. Tačiau laimei ar nelaimei bet kokiame darbe yra mažų, nereikšmingų dalykų. Tad galima taip planuoti dieną, kad tarp svarbių darbų būtų pertraukėlės, per kurias būtų galima atlikti ne tokias sudėtingas užduotis. Pavyzdžiui, atnaujinti programinę įrangą, susitvarkyti darbo stalą, pašalinti nedideles kliūtis. T. y. užsiimti tokia veikla, kuriai nereikia didelės dėmesio koncentracijos, bet kurios neatlikus dabar, gali kilti didelių nemalonumų vėliau. Atgauti energiją gali padėti veiklos pakeitimas: pavyzdžiui, laikinai atsitraukti nuo darbų ir nueiti išplauti indus.

 

  • Auksinė taisyklė: jokių ekranų (televizorių, kompiuterių, mobiliųjų telefonų) prieš miegą! Šiuolaikiniai žmonės visą gyvenimą galėtų praleisti, įbedę žvilgsnius į ekraną. Tačiau tai didelė klaida! Išmanieji įrenginiai, naudojami prieš miegą, siurbia energiją ir sutrikdo natūralų miego ciklą. Mobiliųjų telefonų, kompiuterių ir televizorių ekranų švytėjimas stimuliuoja smegenis ir neleidžia visiškai atsipalaiduoti ir gerai išsimiegoti. Visi turėtų laikytis elementarios taisyklės: jokių technologinių įrenginių valandą prieš miegą. Prieš miegą yra naudingiau paskaityti. Patogiai įsitaisę lovoje su gera knyga, smegenys atsipalaiduoja, nervai nurimsta. Skaitymas padeda pasiruošti ramiam nakties miegui.