Ar žinojote, kad lapkričio 8-oji paskelbta Europos sveikos mitybos diena? O jūs ar maitinatės sveikai? Pasirodo, nuo to, kas dedama į burną, priklauso vidinė žmogaus būsena ir sveikata. Tinkamas maistas gali paskatinti serotonino, laimės hormono, gamybą organizme, todėl įveikti slogią nuotaiką bus visai nesunku!

 

dietos

5 patarimai, ką valgyti, kad būtumėte sveiki ir laimingi:

 

  • Gauti vitamino D rekomenduojamą dienos normą… Gauti dozę saulės vitamino galima ne tik tiesiogiai mėgaujantis saulės spinduliais, bet ir renkantis maisto produktus, turinčius vitamino D. Jo yra kiaušiniuose, riebiose žuvyse, vitaminais praturtintuose pusryčių dribsniuose ir užteptuose.

 

  • Atidžiai rinktis produktus pagrindiniams dienos valgymams… Pagrindiniuose dienos valgymuose turėtų būti maisto, turtingo aminorūgšties triptofano (pagrindinė serotonino statybinė medžiaga). Vištiena, veršiena, riebi žuvis (tunas, lašiša), pieno produktai, sojų produktai, riešutai ir sėklos – puikus pasirinkimas. Vitaminas B6, randamas ruduosiuose ryžiuose, visadalių grūdų kviečiuose, pupose ir kitose ankštinėse daržovėse, padeda organizmui ją įsisavinti.

 

  • Valgyti tokį maistą, kad praeitų prasta nuotaika… Bloga nuotaika neretai susijusi su nuovargiu, todėl rekomenduojama padidinti vitamino B3 suvartojimą, kurio organizmui reikia, kad jis galėtų pasinaudoti iš maisto gaunama energija. Šio vitamino randama kalakutienoje, žuvyse, kiaušiniuose, pieno produktuose.

 

  • Daugiau omega 3 riebiųjų rūgščių… Gerus riebalus reikia vartoti! Omega 3 riebiosios rūgštys riebiose žuvyse yra gyvybiškai būtinos, kad palaikytų normalią smegenų veiklą. Vegetarai gali rinktis aukštos kokybės riešutų ir sėklų aliejus. Jeigu norite išbandyti šį tą originalesnio nei alyvuogių aliejus, paieškokite ispaninių šalavijų sėklų aliejaus! Jame gausu omega 3 riebiųjų rūgščių, o subtilus skonis itin tinka apšlakstyti salotas ir daržoves.

 

  • Užkandžiai su privalumais. Išlikti sveikiems ir nejausti alkio priepuolių dieną gali padėti vienas iš šių sveikų užkandžių. Rekomenduojama tai prisiminti kitą kartą, kai norėsite ką nors pakramtyti! 3 sveiki užkandžiai:

 

a)      Juodasis šokoladas… Didelis saugančių sveikatą junginių, flavonoidų, kiekis šokolade, turinčiame ne mažiau nei 70 % kakavos, padeda išlaikyti sveiką širdį ir net sumažinti kraujo spaudimą.

 

b)      Mandarinai… Dvejuose šiuose citrusiniuose vaisiuose yra rekomenduojama vitamino C dienos norma. Vitaminas C gali padėti išvengti peršalimo infekcijų ir virusinių susirgimų šaltuoju metų laiku. Be to, du mandarinai – tai atitinka 1 porciją iš 5 rekomenduojamų vaisių ir daržovių porcijų per dieną. Be to, mandarinai – puikus pasirinkimas, kai norisi kažko saldaus, bet sveiko.

 

c)      Džiovinti vaisiai… Tai patogus užkandis, kurį galima visada turėti rankinėje, kad ir kur būtumėte. Ypač sveikatai naudingos džiovintos figos, kurios yra pasakiškas geležies, kalio, magnio ir kalcio šaltinis. Šiek tiek džiovintų spanguolių galima dėti į natūralų jogurtą, užkandžiauti datulėmis, kurios turi daug kalio ir skaidulų. Geriausia, kad džiovintų užkandžių nereikia daug, kad pasisotintumėte ir gautumėte energijos ilgam.