Ar jūsų sąnariai prognozuoja orus ne prasčiau nei meteorologai? Dažniausiai taip nutinka šaltomis ir lietingomis dienomis. Kartais ilgą laiką gali būti ramu, bet vieną dieną viskas pasikeičia ir skaudėti pradeda labiau. Neretai skausmas sutampa su orų pokyčiais. Dauguma žmonių neabejoja, kad orai tikrai tam turi įtakos, tačiau mokslininkai nėra tokie tikri.

 

sanariai

3 teorijos apie orų pokyčių įtaką sąnarių skausmui:

 

  • Pagal pirmąją teoriją pasikeitęs atmosferos slėgis padidina slėgį sąnariams ir sinovinis skystis persikelia į subchondrinį kaulą. Taigi, atsiranda spaudimas sąnario viduje, kuris tiesiogiai veikia nervų galūnėles.

 

  • Pagal antrąją, cheminę teoriją tai aiškinama taip: kadangi slėgis gali atsirasti per atmosferinius pokyčius, kaulų audinys sudaro uždegiminę kaskadą, išskirdamas tokias medžiagas kaip TNF-alfa ir IL6 (abi jos žinomos kaip sukeliančios uždegimą).

 

  • Galų gale tyrėjai mano, kad tai yra psichologinis mechanizmas, kai žmonės tiki, kad orų pokyčiai skatina skausmą, tai taip ir būna.

 

Prieiti prie vieningos nuomonės mokslininkams sudėtinga dėl kelių priežasčių. Visų pirma dėlto, kad oras yra toks pat neprognozuojamas kaip ir patys žmonės. Tam, kad tyrimai būtų vertingi, orai turėtų nuolat keistis nustatytu laiku. Be to, dauguma tyrimų yra atlikta, vertinant skausmo skalę ir anoniminiai atsakymai anketose gali varijuoti. Nepastovūs orai ir nenuoseklūs atsakymai kliudo tyrėjams išsiaiškinti tiesą.

 

Sunku tirti ir dėl etinių priežasčių. Dažniausiai tiriami asmenys, sergantys reumatoidiniu artritu. Tam, kad tyrimai būtų kuo tikslesni, savanoriai turėtų nustoti vartoti vaistus nuo skausmo. Artritas gali būti skirtingo laipsnio ir sunkumo. Tolerancija skausmui – taip pat. Todėl būtų neetiška versti žmones atsisakyti vaistų vien dėlto, kad būtų atliktas šis tyrimas.

 

4 patarimai, kaip mažinti sąnarių skausmą:

 

  • Labai šiltai apkloti sąnarius, ypač jei jie pažeisti. Atsisakyti intensyvios fizinės veiklos, daryti sąnarių judrumą atstatančius pratimus (ne vieną kartą, bet reguliariai).

 

  • Vartoti riebaluose tirpius vitaminus A, D, E, K. Taip pat svarbu palaikyti polinesočiųjų, sočiųjų ir mononesočiųjų riebalų rūgščių pusiausvyrą organizme.

 

  • Atidžiai rinktis maisto produktus ir atkreipti dėmesį, ar jie nekenkia žarnynui. Labai dažnai sergantieji artritu dar serga ir Krono liga, uždegimine žarnų liga arba opiniu kolitu, todėl žarnyno būklės pablogėjimas gali paaštrinti ir sąnarių skausmus.

 

  • Vengti maisto, kurio užvalgius pradeda skaudėti sąnarius. Jei nežinote, koks tai maistas, užsirašinėkite, ką valgote ir savo savijautą pavalgius, kol taps aišku, ko geriau vengti, o kas veikia neutraliai, o gal ne pagerina savijautą. Galbūt organizmas netoleruoja pieno produktų, glitimo ar pan. Atraskite tai, kas geriausiai tinka konkrečiai jums. Tiek kalbant apie mitybą, tiek apie laisvalaikį, fizinę veiklą. Ne tik vaistai mažina skausmą, bet ir gyvenimo būdo pokyčiai.