Ar kada nors pastebėjote, kad naujas, minkštas kašmyro megztinis labiau padeda labiau pagerinti savijautą negu plytelė šokolado ar pokalbis su drauge. Pasirodo, kad taip yra dėl trijų priežasčių.

 

mada

3 priežastys, kodėl žmonės myli madą:

 
  • Naujumo poveikis. Smegenims patinka nauji daiktai ir dizaineriai į tai atsižvelgia. Populiarūs prekių ženklai kasmet išleidžia apie dešimt naujų kolekcijų per metus, o kai kurie net keičia asortimentą kas dvi savaites. Atrodo, kad ką tik įsigijote naujausiu mados klyksmu vadinamą plisuotą sijoną ir, nespėjote jo panešioti net kelias savaites, kai jis jau nebe ant bangos. Mados pramonės paslaptis yra ta, kad nauji daiktai, pakeičiantys vieni kitus kone kosminiu greičiu, daro teigiamą poveikį mūsų nuotaikai. Jie stimuliuoja tą smegenų sritį, kuri atsakinga už apdovanojimo jausmą ir sukelia euforiją. Pažintiniai procesai – atmintis, problemų sprendimas, vaizdo apdorojimas – paaštrėja. Evoliucijos požiūriu šį mechanizmą nesunku paaiškinti: pirmykštis žmogus turėjo būti labai dėmesingas nepažintiems, naujiems dirgikliams, kad nepražiopsotų galimybės pavalgyti ir spėtų išvengti pavojaus. Šiuolaikiniai žmonės iš savo protėvių paveldėjo savybę atkreipti dėmesį į naujus, neįprastus daiktus. Taigi, naujus drabužius mes perkame ne tik dėlto, kad turi papildomų pinigų, bet ir todėl, kad nori pakelti sau nuotaiką ir net sustiprinti savo intelektinius gebėjimus.
 
  • Jausmas, lyg taptumėte nauju žmogumi. Smegenys galvoja, kad drabužiai reiškia komunikaciją ir galimybę pasielgti kitaip nei įprastai. Pagalvokite pačios: išsiskyrusios su vyru jau kitą dieną moterys eina į kirpyklą ir persidažo plaukus kita spalva. Atleistos iš darbo, staiga nusprendžia pakeisti savo stilių ir atrodyti kaip rimtos, verslo damos. Nesąmoningai manoma, kad pakeitus stilių bus galima pagerinti vidinę savijautą ir išorines aplinkybes. Su tuo sutinka ir tyrėjas Adamas Galinsky, kuris pastebėjo, kad baltais drabužiais vilkintys gydytojai kasdienes užduotis atlieka greičiau negu vilkintys kitokių spalvų drabužiais. Prabangūs prekės ženklai, daiktai, kurie leidžia pasijusti kaip žvaigždėmis arba uniformos leidžia pakeisti požiūrį apie save, tapti drąsesniems, kūrybingesniems ir atrodyti patikimesniems.
 
  • Tai, ką žino kiekviena fashionista. Smegenys reaguoja į spalvas skirtingai. Po ilgos ligos negalite apsirengti šviesia, persikine suknele su giliai iškirpte ir renkatės kuklią, juodą aprangą. Negalite ilgai išbūti kambaryje oranžinėmis sienomis ir automatiškai nepasitikite vyru, vilkinčiu tamsiai raudona striuke. Mokslininkai iki šiol siekia išsiaiškinti, kodėl žmonės yra tokie jautrūs spalvoms. Pagal vieną versiją tai kultūra ir tradicijos. Daugelyje šalių mėlyna spalva yra siejama su oru ir ramybe, o balta – su tyrumu ir nekaltybe. Pilka – su vidutinybėmis, geltona – pavydo sinonimas ir t. t. Iš knygų ir filmų žinome, kad raudoną suknelę reikia rinktis, jei norite atrodyti seksualiai, o juodą – elegantiškai. Pagal kitą teoriją tai susiję su prisiminimais ir asociacijomis. Rožinė primena rausvą kūdikio odelę, todėl ji traukia, jei norite atrodyti jauniau, mėgstate svajoti ir esate jauni širdyje. Arba jeigu laimingiausią savo gyvenimo akimirką dėvėjote turkio spalvos suknelę – tai greičiausiai nuo tada jūsų drabužių spintoje daugiausiai bus mėlynų ir žalių spalvų drabužių. Taip nesąmoningai bandysite grąžinti prisiminimus, kada jautėtės laimingiausia. Pasinaudokite tuo: turėkite savo asmeninę spalvų paletę, kuriose būtų ne tik mėgstamų spalvų, bet ir tokių, kurios veikia nuotaiką ir savijautą.