Ruduo – tai pereinamasis laikotarpis iš vasaros į žiemą. Vasarą natūraliai norisi valgyti lengvesnį maistą, būti aktyviems ir daug laiko praleisti lauke. Kai šilta sulieknėti nėra sudėtinga ir be didelių pastangų. O rudenį viskas kitaip. Atrodo, kad gyvenimas tada sulėtėja… Orai atvėsta, maistas ant stalo tampa kaloringesnis, o motyvacija pajudėti, ypač lauke, regis, kažkur dingsta iki kitos vasaros. Tačiau ruduo turi taip pat daug privalumų. Tereikia juos tinkamai išnaudoti. Sulieknėti galima ir rudenį! Štai kaip tai padaryti!

 

25 patarimai, kaip sulieknėti šį rudenį:

 

ruduo

  • Valgyti kvapiųjų (muskusinių) moliūgų ir saldžiųjų bulvių. Kaip juos paruošti? Tiesiog supjaustykite kubeliais, apšlakstykite alyvuogių aliejumi, pabarstykite cinamonu, kitais prieskoniais ir kepkite orkaitėje. Galima valgyti kaip garnyrą arba pagrindinį patiekalą.

 

  • Valgyti konservuotų moliūgų. Ruduo – moliūgų sezonas. Tai puikus vitamino A šaltinis. Konservuotų moliūgų galima dėti į košes, blynų tešlą, sriubas, troškinius, pyragus ir t. t.

 

  • Daugiau judėti. Praktikuojantiems sėslų gyvenimo būdą daugiau pajudėti reikia nemažai pastangų. Tačiau užsisėdėti nereikėtų. Laisvu laiku galima darbuoti sode ir darže arba namie.

 

  • Išsikepti kriaušių. Rudeniniai vaisiai ypač skanūs kepti. Keptos kriaušės – sveikas ir skanus desertas. Kriaušes perpjauti pusiau, išskobti vidų ir prikimšti graikinių riešutų, figų ir šokolado gabalėlių ir aplieti medumi. Kepti orkaitėje. Patiekti su graikišku jogurtu bei cinamonu.

 

  • Valgyti šaldytų uogų. Šaldytomis uogomis galima pagardinti košes, jogurtus, blynus, kokteilius ir pan.

 

  • Riboti saldumynų suvartojimą. Jei labai norisi ko nors saldaus, galima rinktis džiovintus vaisius, riešutus, medų, juodąjį šokoladą.

 

  • Įsigyti sporto klubo narystę. Žinojimas, kad turite narystę, motyvuos eiti ir sportuoti, nesvarbu, koks oras. Juk niekas nenori be reikalo leisti pinigus!

 

  • Ruošti šiltus tirštuosius kokteilius. Paprasta gudrybė padės tirštuosius kokteilius labiau sušildyti – tiesiog plakite juos ilgiau. Rudeniui labai tinka kokteilis iš 2 šaukštų kakavos miltelių, 240 – 360 ml migdolų pieno, nedidelio banano,25 g per naktį mirkytų avižinių dribsnių ir šaukšto riešutų sviesto.

 

  • Pasiruošti daržovių kelioms dienoms. Galima išsivirti vandenyje arba garuose daugiau daržovių visai savaitei. Tai padės sutaupyti laiko ir maitintis sveikiau kiekvieną dieną. virtas daržoves tereikės tik atšildyti ir naudoti kaip garnyrą.

 

  • Lankytis nemokamuose sporto užsiėmimuose. Didžiuosiuose miestuose kartais organizuojamos nemokamos treniruotės skirtinguose sporto klubuose. Tai puiki proga išbandyti naujas sporto šakas, susipažinti su treneriais ir atrasti tai, kas jums labiausiai patinka.

 

  • Užkandžiauti moliūgų sėklomis. Moliūgų sėklose gausu baltymų, dietinių skaidulų, magnio, kalio, L-triptofano, kuris gerina miego kokybę. Sėklų galima įdėti į graikišką jogurtą ar varškę ir gausis labai sveikas ir skanus užkandis.

 

  • Vaikščioti ir važinėti dviračiu. Kai oras gražus galima išsiruošti į žygius pėsčiomis arba dviračiais. Tai puiki fizinė treniruotė visam kūnui ir ištvermei. Rudenį galima išbandyti naujus maršrutus nei vasarą.

 

  • Gerti arbatą. Ruduo neatsiejamas nuo šiltų arbatų. Rytą galima pradėti nuo žvalinančios žaliosios arbatos, dieną gerti energijos suteikiančią juodąją arbatą, o vakarais pasilepinti tonizuojančios vaisinės arbatos puodeliu. Imuninę sistemą stiprina ir virškinimą gerina imbiero ir ciberžolės arbata.

 

  • Atkurti vidinį laikrodį. Trumpėjant šviesiam paros metui, daugeliui pradeda trūkti vitamino D, todėl anksčiau nei šiltuoju metų laiku, pajuntamas nuovargis. Rudenį reikia skirti daugiau laiko sau. Rekomenduojama išbandyti jogą, masažus su šiltais aliejais, dažniau pagulėti aromatinėje, putų vonioje.

 

  • Gerti obuolių sidro actą. Obuolių sidro actas skatina svorio kritimą, greitina medžiagų apykaitą, mažina skysčių kaupimąsi, atkuria organizmo pH pusiausvyrą ir gerina virškinimą. O rudenį, kai prasideda peršalimo ligos, šaukštas obuolių sidro acto gali padėti naikinti kenksmingas gerklės bakterijas.

 

  • Ruošti salotas iš rudens gėrybių. Špinatų salotas galima pagardinti kvapiuoju moliūgu, įmaišyti šiek tiek moliūgų sėklų, migdolų, ispaninio šalavijo sėklų, tyro alyvuogių aliejaus. Salotos suteikia energijos ir neskatina pilvo pūtimo kaip duonos gaminiai ir kiti angliavandeniai.

 

  • Gerti šviežių daržovių sultis. Rudenį mineralinėmis medžiagomis organizmą galima aprūpinti, geriant morkų ir imbierų sultis. Tyrimai rodo, kad žmonės alkį dažnai painioja su troškuliu. Daržovių sultys užpildo skrandį, todėl mažina sotumo jausmą. Geriausia patiems spausti sultis, nes prekybos centruose daugelyje sulčių yra labai didelis cukraus kiekis.

 

  • Bent kartą per savaitę maitintis vegetariškai. Valgyti žuvies, kruopų, šakninių daržovių ir pan.

 

  • Daryti rytinę mankštą. Elementari mankšta išjudins po miego sustingusius kaulus ir raumenis, suteiks daugiau žvalumo nei kavos puodelis ir padės kūnui greičiau sušilti, nes sportas aktyvina kraujotaką.

 

  • Vengti kavos su kaloringais priedais. Šiandien labai populiaru nusipirkti kavos išsinešimui ir eiti per miestą su kavos puodeliu rankoje. Tačiau ar bent pagalvojate, kiek daug tokiuose kavos gėrimuose kalorijų? Rekomenduojama gerti juodą kavą, pagardintą žiupsneliu mėgstamų prieskonių (cinamono, muskato).

 

  • Sportuoti, žiūrint televizorių. Žiūrint mėgstamą serialą, televizijos laidą ar filmą nebūtina sėdėti ant sofos. Tuo metu galima sukti lanką, daryti pritūpimus, kilnoti svarmenys. Per reklamines pauzes galima padaryti keletą atsispaudimų, tempimo pratimų ir pan.

 

  • Išmokti išsikepti sveikesnį obuolių pyragą. Į pyrago tešlą reikėtų dėti mažiau cukraus, sviesto ar aliejaus ir daugiau obuolių bei šildančių bei riebalus deginančių prieskonių.

 

  • Drėkinti odą. Atvėsus orams oda išsausėja ir pradeda šerpetoti, todėl rekomenduojama kiekvieną dieną naudoti kūno kremą arba losjoną. Be to, losjonu galima pasitepti rankas kiekvieną kartą, panorus suvalgyti greitojo ar kito nenaudingo maisto.

 

  • Sušildyti vandenį iki kambario temperatūros. Atvėsus orams šaltas vanduo gali būti per didelis šokas organizmui. Rudenį ir taip šalta, todėl nereikėtų specialiai dar labiau šaldyti kūno.

 

  • Džiaugtis spalvotu rudeniu. Kiekvieną savaitę reikėtų rasti laiko pabūti gamtoje ir pasigrožėti spalvotais rudens lapais. Paprasčiausias pasivaikščiojimas parke mažina kortizolio lygį. Tyrimai rodo, kad jei antinksčių liauka reguliariai išskiria kortizolį, jis yra linkęs kauptis kaip kūno riebalai.