Mes nesiūlome visai atsisakyti kavos, tik siūlome pakeisti šį skanų ir tonizuojantį gėrimą į kavą be kofeino! Taip išsaugosite kavos gėrimo ritualą, be kurio tikriausiai daugelis sunkiai įsivaizduoja bent vienos dienos, ir pagerinti savijautą!

 

kofeinas

Atsisakyti kofeino gali prireikti dėl kai kurių priežasčių, įskaitant šias:

 

  • Kofeinas daugiau nebedaro tokio poveikio, kaip anksčiau.
  • Kasdienis kofeino suvartojimas tapo nekontroliuojamas.
  • Kofeino vartojimas gali sukelti įvairių sveikatos problemų.
  • Taip nurodė gydytojai.

 

Nepriklausomai nuo to, kokia priežastis, atsikratyti kofeino nėra lengva, o kai kuriems žmonėms gali išsivystyti net stipri priklausomybė tiek fiziškai, tiek psichiškai nuo kasdien gaunamos dozės kofeino. Atsikratyti priklausomybės gali padėti vienas iš dviejų, žemiau aprašytų metodų.

 

2 metodai, kaip atsikratyti priklausomybės nuo kofeino:

 

Pirmasis, organizmo atpratinimo, metodas. Jis remiasi tuo, kad kofeino kiekį mažinti reikėtų pamažu, nekeliant didelio šoko organizmui. Tiesiog kiekvieną dieną žmogus turi tikslą suvartoti šiek tiek mažiau kofeino negu vakar. Rekomenduojama kas tris dienas sumažinti kofeino dozę 10 – 30 mg arba tiesiog mažinti išgeriamų gėrimų su kofeinu kiekį kas tris dienas, kol kofeino kasdieninėje mityboje apskritai nebeliks.

 

Pliusai:

 

  • Simptomai, nutraukus vartojimą, nėra tokie stiprūs, o kartais jų išvis nebūna.
  • Dauguma žmonių gali normaliai funkcionuoti ir būti produktyvūs.
  • Nestiprus arba jokio galvos skausmo, atsisakius kofeino.
  • Mažesnis šokas organizmui.

Minusai:

 

  • Gali užtrukti gana ilgai, priklausomai nuo to, kiek daug kofeino anksčiau buvo suvartojama per dieną.
  • Reikia stebėti kofeino kiekį ir sąmoningai suprasti, ką ir kiek vartojate.

Geri patarimai, kaip to pasiekti:

 

  • Kavos kiekis turėtų būti sumažinamas po ¼ puodelio kas 2 – 3 dienas (tai gali būti gana sudėtinga, jei kavą ruošiate ne namuose, o perkate išsinešimui kavinėse).
  • Energetinių gėrimų suvartojimo kiekis turėtų būti sumažinamas po ¼ skardinės kas 2 – 3 dienas.
  • Gazuotų, gaiviųjų gėrimų suvartojimo kiekis turėtų būti sumažinamas po ½ skardinės kas 2 – 3 dienas arba ¼ , jeigu geriama po 0,5 l talpos butelius.
  • Arbatos suvartojimas turėtų būti sumažinamas po ½ puodelio kas 2 – 3 dienas.

 

Antrasis, greitas, metodas. Laikydamasi šio metodo žmogus tiesiog nustoja vartoti kofeiną. Tai greičiausias būdas detoksikuoti organizmą, tačiau jis turi savo kainą ir sukelia didelį šoką organizmui.

 

Pliusai:

 

  • Greičiausias būdas atprasti nuo kofeino.
  • Supratimas, kokią įtaką daro kofeinas kasdienėms organizmo funkcijoms.

Minusai:

 

  • Gali varginti labai stiprūs, nemalonūs simptomai, staiga atsisakius kofeino.
  • Asmuo gali tapti nepajėgus dirbti ir užsiimti įprasta veikla nuo 1 – 3 dienų iki kelių savaičių, jeigu priklausomybė labai stipri.
  • Gali sumažėti produktyvumas.
  • Didesnė rizika atkristi, jeigu savijauta, atsisakius visiškai kofeino, bus labai bloga.

 

Geri patarimai, kaip to pasiekti:

 

  • Detoksikaciją planuoti tomis dienomis, kai galėsite pabūti ramiai namuose. Geriausiai tinka savaitgaliai arba kitos laisvos dienos, kai nereikia į darbą.
  • Turėti vaistų nuo skausmų ir pirmosiomis dienomis vengti vairuoti.
  • Nusipirkti pakankamai maisto savaitgaliui, kad nereikėtų važiuoti apsipirkti.
  • Pasigaminti lengvai virškinamų patiekalų, pavyzdžiui, sriubos.
  • Pakalbėti su šeimos nariais, apie tai, ką ketinate daryti, ko jie gali tikėtis ir kaip jie galėtų padėti.
  • Informuoti darbo vadovą ir bendradarbius apie tai, kad laikotės šio metodo ir bandote atsikratyti priklausomybės nuo kavos.