Ar žinojote, kad gegužės 28 dieną minima tarptautinė moterų sveikatos gerinimo diena? O tai, kad moterys dažniausiai miršta nuo širdies ir kraujagyslių ligų? Geriausia, kad šių ligų dažnai būtų galima išvengti šiek tiek pakoregavus savo gyvenimo būdą!

 

sirdis

15 patarimų sveikesnei širdžiai:

 

  • Naudotis maisto pristatymo į namus paslaugomis. Norint turėti sveiką širdį labai svarbu tinkamai maitintis. Tačiau nemažai šiuolaikinių žmonių yra tokie užsiėmę, kad net pamiršta pavalgyti, o praalkę griebia nesveiką maistą. Šią problemą padėtų išspręsti naudojimasis maisto pristatymo į namus paslaugomis arba, jeigu ši paslauga per brangi, maisto pasiruošimas sekmadienį visai savaitei.

 

  • Rašyti dėkingumo dienoraštį. Tyrimai rodo, kad išreikšti dėkingumą yra naudinga širdies sveikatai. Padėkojimas gali labai pagerinti savijautą ir bendrą sveikatą. Tai naudinga ne tik sielai, bet ir kūnui.

 

  • Miegoti kas naktį 8 valandas. Labai svarbu kiekvieną naktį miegoti 7 – 8 valandas, kad ryte pabustumėte pailsėję ir pasiruošę ilgai ir labai užimtai dienai. Prasta miego kokybė yra susijusi su aukštesniu kraujo spaudimu, kuris yra širdies ligų rizikos faktorius.

 

  • Medituoti. Kiekvieną dieną reikėtų rasti laiko veikloms, kurios sumažina stresą ir skatina nusijuokti. Negatyvios mintys ir liūdesys gali neigiamai atsiliepti širdies sveikatai. Stresas gali paskatinti katecholaminų išsiskyrimą ir gali sukelti širdies nepakankamumą ir priepuolį. 20 min. meditacija per dieną gali sumažinti šią riziką.

 

  • Lipti laiptais. Nieko nuostabaus, kad širdies priepuolių padaugėjo, kai atsirado daugiau liftų. Mankšta, net jei ji trunka labai trumpai, yra labai naudinga širdies sveikatai. Todėl, jei yra galimybė, reikėtų visada lipti laiptais, o ne kilti liftu.

 

  • Reguliariai svertis. Norint išvengti širdies ligų, rekomenduojama stebėti savo svorį (laikytis dietos, mažinti svorį, sportuoti ir mažinti streso lygį).

 

  • Nevalgyti, nepajutus alkio jausmo. Atrodo, elementaru, bet žmonės neretai linkę valgyti, kai jaučia nuobodulį ar stresą. Planuoti pagrindinius dienos valgymus, o jei alkis labai kamuoja, užkrimsti kokių nors sveikų užkandžių.

 

  • Juoktis. Pasistengti kasdieninėse situacijose įžvelgti ką nors juokingo. Juokas gali padėti sumažinti stresą, plečia kraujagysles ir mažina kraujo spaudimą.

 

  • Mylėtis. Seksas yra lyg intervalinė sporto treniruotė, kuri labai naudinga širdžiai.

 

  • Užsiimti joga. Didelis stresas gali ne tik pakenkti širdžiai, bet dėl stipraus nerimo galima įgyti kitų blogų įpročių (pradėti rūkyti, vartoti alkoholį, valgyti paguodą suteikiantį maistą – picas ir pyragaičius). Joga padeda nurimti, atgauti jėgas ir kasdien trumpam tarsi pabėgti nuo rutinos.

 

  • Gerti daug vandens. Išgeriant penkias ar daugiau stiklinių vandens per dieną gali sumažėti mirties nuo širdies ligų rizika, dėl dehidratacijos gali sumažėti hematrocitų kiekis ir padidėti kraujo klampumas (abu šie dalykai siejami su širdies ir kraujagyslių ligomis).

 

  • Laikyti Viduržemio jūros regiono dietos. Užuot griebus pakelį traškučių po sunkios ir ilgos dienos darbe, galima pasipjaustyti avokado ir apšlakstyti jį alyvuogių aliejumi. Įrodyta, kad Viduržemio jūros regiono dieta yra labai sveika širdžiai.

 

  • Kasmet pasiskiepyti nuo gripo. Pasiskiepyti nuo gripo naudinga visiems, bet ypač tiems, kurie jau serga širdies ligomis arba širdies nepakankamumu. Naujausi tyrimai parodė, kad šie skiepai gali apsaugoti nuo prieširdžių virpėjimo.

 

  • Kasdien valgyti uogų. Uogose yra daug antioksidantų, vitaminų C ir E, antocianų (pigmentų, suteikiančių ryškią spalvą), kurie visi yra labai naudingi širdžiai. Tyrimai rodo, kad kasdien suvalgant po 400 g uogų gali sumažėti mirties nuo širdies priepuolio rizika.

 

  • Vartoti vitaminą D. Žemas vitamino D lygis susijęs su aukštu kraujo spaudimu ir cukraus kiekiu kraujyje, o tai yra širdies ligų rizikos veiksniai. Vitamino D galima gauti iš saulės, pieno produktų, grybų ir maisto papildų.