Vasara pralėkė beveik nepastebimai. Pereinamasis laikotarpis nuo vasaros į rudenį gali tapti tikru iššūkiu. Auksiniai saulėlydžiai, ūkanoti rytai, auksiniai ir raudoni lapai, trumpėjančios dienos vienus gali džiuginti, o kitiems kelti depresiją. Juk artėja sunki ir ilga žiema! Štai 15 patarimų, kaip išlikti sveikiems ir geros nuotaikos šį rudenį. Jų laikytis labai paprasta, o geriausia yra tai, kad jie iš tikrųjų veikia!

 

15 patarimų, kaip šį rudenį išlikti sveikiems ir geros nuotaikos:

 

ruduo

  • Pradėti vartoti vitamino D maisto papildus. Daugiausiai vitamino D gaunama iš saulės šviesos, tačiau rudenėjant jos labai sumažėja, be to, kai lauke šalta, daugiau laiko praleidžiama tarp keturių sienų. Jeigu manote, kad lauke praleidžiate nepakankamai laiko ir negaunate užtektinai saulės šviesos, pradėkite vartoti vitamino D papildus arba žuvų taukus.

 

  • Pradėti skirti daugiau laiko sau. Ruduo yra žiema – tai metas, kai, regis, pati Žemė skatinti sulėtinti tempą, pamąstyti apie gyvenimą ir skirti daugiau laiko sau. Galima pradėti rašyti dienoraštį, kuriame pasižymėti savo jausmus ir mintis. Rašymas padės geriau pažinti save, nusiraminti, kai reikia ir net atkakliau siekti savo tikslų.

 

  • Pasitikrinti sveikatą ir pasiskiepyti nuo gripo. Gripas kasmet nusineša ne vieną gyvybę. Tad kam rizikuoti, jei visada galima pasiskiepyti. Profilaktinis sveikatos patikrinimas taip pat nepakenks.

 

  • Stiprinti imuninę sistemą. Tą galima padaryti, geriant daugiau vandens, dažnai plaunant rankas, valgant daug mikroelementų turintį, aukštos maistinės vertės maistą.

 

  • Pasiruošti žiemos laiko įvedimui. 2016 metais žiemos laikas bus įvedamas spalio 27 dienos, 2 valandą nakties. Dar daug laiko, tačiau jau dabar galima pradėti ruošti organizmą neišvengiamiems laiko pokyčiams. Tada nebebus organizmui tokio šoko. Jeigu įmanoma, rekomenduojama eiti miegoti anksčiau, ypač likus savaitei iki laikrodžio rodyklių pasukimo atgal. Ilgesnis tamsos periodas = daugiau miego.

 

  • Sugalvoti planų šaltajam metų laikui. Nors žmonės ne meškos ir neužmiega žiemos miegu, tačiau taip pat jaučiasi aptingę ir jaučia pagundą praleisti daugiau laiko, susirangę ant sofutės. Tačiau reikėtų sugalvoti planų, kurie neleistų aptingti ir apsnųsti.

 

  • Drėkinti odą. Šaltas oras ir temperatūrų skirtumai kenkia didžiausiam mūsų kūno organui – odai. Be to, reikėtų nepamiršti net ir debesuotu oru naudoti apsaugines priemones nuo saulės.

 

  • Pirkti sezoninius maisto produktus. Rudenį į pirkinių krepšelį reikėtų krauti daugiau obuolių, kriaušių, burokėlių, baltagūžių, brokolinių ir žiedinių kopūstų, baklažanų, cukinijų, moliūgų, bulvių, kitų šakninių daržovių, raugintų kopūstų, tamsiai žalios spalvos daržovių, sultinių ir t. t.

 

  • Būti aktyviems. Kai šalta atrodo komfortiškiausia sėdėti namie ir nieko neveikti. Tačiau reikėtų nepamiršti kiekvieną dieną bent šiek tiek pajudėti. Sodo ir daržo darbai, lapų grėbimas ir kita aktyvi veikla padės išlikti aktyviems ir fiziškai stipriems.

 

  • Rengtis keliais sluoksniais, kad prireikus būtų galima nusirengti arba apsirengti. Rytai jau pakankamai šalti, dieną oras kiek įšyla, o vakare temperatūra vėl staigiai krinta. Rudenį reikėtų nepamiršti pirštinių, šaliko, šiltų ausinių, palto, šiltų kojinių bei batų.

 

  • Pertvarkyti spintą. Nereikalingus, nenešiojamus ir morališkai pasenusius drabužius išmeskite arba atiduokite labdarai. Atsikratykite visko, ko nereikia. Vasarinius drabužius padėkite į spintos gilumą, o rudeninius ir žieminius padėkite ten, iš kur juos būtų patogu pasiimti kiekvieną dieną.

 

  • Paruošti namus ekstremalioms oro sąlygoms. Jeigu gyvenate nuosavame name, ar turite kastuvą sniegui ar sniego pūstuvų – valytuvų. Ar veikia žibintuvėliai? Gal reikia pakeisti elementus? Ar šildymo sistemos gerai veikia? Visa tai rekomenduojama patikrinti, kol orai dar yra pakankamai gražūs ir šilti, o ne tada, kai jau reikia veikti.

 

  • Įsigyti naujų knygų ir išsirinkti naujų, įdomių serialų. Kada, jei ne šaltymečiu, tinkamiausias metas jaukiai susirangyti fotelyje prieš židinį ir skaityti gerą knygą arba žiūrėti mėgstamą serialą.

 

  • Laikytis dienotvarkės. Kartais šaltis gali tarsi izoliuoti namuose. Tačiau nereikėtų užsisėdėti namie. Planuokite kiekvienos dienos veiklą ir darykite tai, kas jums patinka.

 

  • Mylėti save. Vaišėmis nukrauti švenčių stalai skatina svorio augimą, trumpėjančios dienos sukelia slogutį, o gripo sezonas paguldo į lovas su aukšta temperatūra net pačius ištvermingiausius. Verta įsiklausyti į savo kūno poreikius ir duoti jam tai, ko reikia ir nekaltinti savęs, jei kartais nusižengiate savo susikurtoms taisyklėms. Reikėtų pabandyti neigiamas mintis keisti pozityviomis.