Ne visada žmonės, kurie vengia lankytis sporto klubuose, yra blogesnės sveikatos už reguliariai sportuojančius. Gali būti, kad intensyviai sportuoti kam nors nė nereikia. Kūnas pats siunčia ženklus, kad dar galima patinginiauti, o kada jau reikėtų traukti sportinius batelius ir pradėti kasdien mankštintis.

 

sveikata

11 ženklų, kad esate puikios formos, net jei nesportuojate:

 

  • Nagų ir plaukų būklė. Apie sveikatos pablogėjimą išduoda skilinėjantys plaukų galiukai, nežvilgantys plaukai, sausa, pleiskanojanti galvos oda, trapūs plaukai ir nagai, nagai, kurie sluoksniuojasi, lupasi, nagai, kurie greitai lūžta (gali būti, kad dėl vandens organizme trūkumo).

 

  • Akys pasako viską. Sveiko žmogaus akių baltymai yra nuo ryškiai baltos iki kiaušinio lukšto spalvos. Kraujagyslės akyse turi būti beveik nepastebimos. Akys neturėtų būti paraudusios ar patinusios.

 

  • KMI. 2016 metų statistikos duomenis Lietuva pagal antsvorį turinčių žmonių skaičių Europoje yra penkta. Dėl per didelio svorio gresia kraujagyslių ligos, širdies priepuoliai ir diabetas. Todėl labai svarbu apsiskaičiuoti savo kūno masės indeksą ir siekti, kad jis būtų tarp 18,5 ir 24,9. Mažesnis reiškia per didelį liesumą, o didesnis – antsvorį ir nutukimą.

 

  • Raumenų ryškumas ir simetrija. Svoris skirtingiems žmonėms gali būti kitaip pasiskirstęs, todėl svarbiausia atkreipti į kūno simetriją. Simetriškas kūnas ne tik atrodo gražesnis, bet neretai yra ir sveikesnis. Simetrija rodo, kad viskas organizme vystėsi normaliai. Asimetrija gali pakenkti raumenų funkcijai, ilgainiui gali atsirasti kaulų ir stuburo problemų.

 

  • Lankymasis tualete. Kartais svoris auga dėl per lėto metabolizmo ir nereguliaraus tuštinimosi. Sakoma, kad sveiko žmogaus viduriai nėra labai laisvi, jis tuštinasi porą kartų per dieną, o jo šlapimo spalva yra šviesiai gelsva.

 

  • Miegas. Geras miegas yra tada, jei žmogus užmiega per 20 min., miega bent 6 ir ne ilgiau nei 10 valandų, dažnai neprabunda naktį, lova ir čiužinys leidžia raumenims atsipalaiduoti, yra energingas visą dieną.

 

  • Fizinio pasirengimo lygis. Sveikas suaugęs žmogus turėtų galėti 150 min. užsiimti vidutinio intensyvumo fizine veikla, bent 10 min. daryti aerobiką ir nepervargti, padaryti 10 atsispaudimų be pertraukos, 60 sekundžių bėgti be sustojimo, padaryti 10 šuoliukų po atsispaudimų (angl. „Burpee“). Sveikas suaugęs žmogus turėtų bent pasiekti kojų pirštus, kai sėdi tiesiomis kojomis.

 

  • Malonus kūno kvapas. Jeigu kūno kvapas labai kartus arba rūgštus, arba netgi primena supuvusių kiaušinių dvoką, reikėtų susirūpinti savo sveikata. Reikėtų nepamaišyti šių kvapų su natūraliu kūno kvapu – jeigu po sporto prakaito kvapas šiek tiek riečia nosį, tai yra visiškai normalu.

 

  • Energingumas. Energijos lygis tiesiogiai priklauso nuo miego kokybės ir nuo to, ar žmogus sugeba atlikti elementarius veiksmus, dirbti 8 val. per dieną, sportuoti. Energijos gali sumažėti, trūkstant geležies, kai mityba yra nesubalansuota arba sergant depresija.

 

  • Gera kraujotaka. Nuo to, kaip cirkuliuoja kraujas organizme, priklauso gera sveikata, nes kraujas perneša baltuosius kraujo kūnelius į tas vietas, kur yra virusų ir greitina gijimą. Kraujas perneša deguonį į smegenis, yra reikalingas, kad būtų sveika širdis ir kraujagyslės. Reikėtų sunerimti, jei vargina dažni galvos skausmai, tirpimas, raumenų spazmai.

 

  • Stabilios emocijos. Gerą sveikatą rodo gebėjimas kontroliuoti stiprias emocijas ir požiūris į gyvenimą. Nesugebėjimas suvaldyti emocijų siejamas su neurozėmis arba depresija.