Nors gegužės 31-ąją, pasaulinę dieną be tabako, skatinama nors vienai dienai susilaikyti nuo bet kokių rūkalų, tačiau ne pro šalį būtų visam laikui atsikratyti šio blogo ir sveikatai kenkiančio įpročio. Ne visiems žmonėms tradiciniai patarimai, kaip mesti rūkyti padeda. Štai dar keletas keistų ir neįprastų būdų, kurie gali padėti atsikratyti šio blogo įpročio!

 

rukymas

11 neįprastų būdų, kaip mesti rūkyti:

 

  • Rinkti mygtuko „Patinka“ paspaudimus. 66-erių metų rokeris, Johnui Mellencampui, 1994 metais patyrė širdies priepuolį, bet vis tiek nemetė rūkyti. 2009 metais jo sūnus Speckas sukūrė feisbuko grupę, kurioje J. Mellencampas pasižadėjo mesti rūkyti, jeigu surinks milijoną mygtuko „Patinka“ paspaudimų.

 

  • Slėpti įkalčius. Pavyzdžiui, cigarečių pakelį galima suvynioti į plastikinę plėvelę ir paslėpti jį gėlių vazone. Slėpti cigarečių pakelių nuo savęs kiekvieną kartą, kai išsitraukiate vieną cigaretę.

 

  • Apdovanoti save. Pavyzdžiui, galima susilažinti su draugu, kad per tam tikrą laiką jums pavyks mesti rūkyti. Jeigu jums tai iš tikrųjų pavyks, jūsų lauks prizas, pavyzdžiui, vakarienė prabangiame restorane.

 

  • Mokėti baudą. Pavyzdžiui, galima susitarti, kad nepavykus mesti rūkyti, jūs sumokėsite 100 – 200 eurų arba didesnę baudą (bauda turi būti pakankamai didelė, palyginus su jūsų gaunamomis pajamomis, kad būtų daugiau motyvacijos mesti rūkyti) savo šeimos nariams.

 

  • Ką nors kramtyti. Kiekvieną kartą užsinorėjus parūkyti, padėti kramtyti gumą, sučiulpti ledinuką, suvalgyti obuolį ar morką ar ilgai kramtomą, tąsų sausainį.

 

  • Susitarti su savimi. Pavyzdžiui, pažadėkite sau, kad, jeigu mesite rūkyti, jūs visada sau leisite nusipirkti loterijos bilietėlį. Pagalvokite, kad, jeigu tuos pinigus, kuriuos skyrėte rūkalams, būtumėte skyrę loterijos bilietams, galbūt jums jau būtų pavykę laimėti milijoną.

 

  • Gerti sodos kokteilį. Šaukštą sodos sumaišyti su 240 ml vandens ir išgerti po stiklinę du kartus per dieną pirmąją savaitę, o antrąją savaitę – vieną kartą per dieną.

 

  • Išbandyti hipnozę. Galima net išmokti patiems užsihipnotizuoti save, kad nesinorėtų rūkyti, arba apsilankyti pas kvalifikuotą psichologą, kuris taiko hipnozę psichoterapijoje.

 

  • Pradėti nuo mažų dalykų. Pasižadėkite sau, kad per savaitę galite surūkyti tik vieną cigaretę.

 

  • Priverskite save bjaurėtis. Leiskite sau rūkyti tik vieną ir tą pačią cigaretę (kiekvieną kartą užsinorėjus parūkyti, užtraukite kelis kartus nuo senos nuorūkos). Po kelių dienų cigaretė atrodys išties bjauriai, kad net nesinorės rūkyti!

 

  • Pasakyti garsiai. Pavyzdžiui, pagaliau galima ryžtis pasakyti teisybę savo šeimos gydytojui, kad iš tikrųjų rūkote ir rūkote daug (po pakelį per dieną ar net daugiau), ir tai darote jau daugybę metų (nenuslėpkite tikslaus skaičiaus). Kai pasakysite tai garsiai, gali būti, kad suprasite, kad ši beprotybė turi baigtis.