Norite sulieknėti ir būti elegantiški? Manote, kad tradicinė mankšta ir griežta dieta – ne jums? Malonus ir veiksmingas būdas atsikratyti kelių papildomų kilogramų – šokiai. Šokiai daugelį žavi labiau nei sportas, nes šokis – tai ne tik fizinė veikla, bet ir istorijų pasakojimas, emocijų išraiška, ir pan. Tačiau šiandien yra daugybė šokių rūšių, tad išsirinkti tinkamiausią gali būti gana sudėtinga. Ne paskutinis atrankos kriterijus turėtų būti tas, kokie šokiai (lėtesni, reikalaujantis didesnės dėmesio koncentracijos ar greitesni, labai energingi) yra labiau jiems prie širdies.

 

sokiai

10 šokių rūšių, kurios padės numesti svorio:

 

  • Šokiai improvizacijos (angl. Freestyle). Tai šokis, kuris leidžia laisvai judėti, nereikia galvoti apie šokio žingsnelius ir kūno judesius. Tai pati lengviausia šokio rūšis, kurią gali praktikuoti visi, nepriklausomai nuo amžiaus ar fizinio pasirengimo. Ne tik gali padėti sulieknėti, bet ir pagerina kūno lankstumą. Šokti galima pagal bet kokią muziką, greitį ir energingumą didinti pagal savo asmeninius norus ir galimybes.

 

  • Hiphopas. Tai miesto gatvių šokis, populiariausias naktiniuose klubuose. Greiti šokio judesiai stiprina visą kūną. Tai daug energijos pareikalaujanti fizinė treniruotė, tinkanti tiek, pradedantiesiems, tiek pažengusiems. Kadangi daug judesių pilvo ir klubų sričiai, tai galima teigti, jog hiphopas padeda sustiprinti ir tonizuoti pilvo presą. Valandos trukmės šokis gali sudeginti iki 250 kalorijų.

 

  • Hiphopas pilvo presui. Tai šokis, skirtas dailinti konkrečiai pilvo presą. Pratimai atliekami, gulint ant nugaros. Padeda numesti svorio ir suformuoti dailų pilvo presą. Rekomenduojama mankštintis 2 – 3 kartus per savaitę.

 

  • Kabaretas arba pilvo šokiai. Egzotiški šokiai stiprina klubų, pilvo ir nugaros sritį. Gerina kraujotaką ir lankstumą. Energingi judesiai padeda deginti kalorijas ir formuoti sėdmenis. Taip pat degina riebalus šlaunų ir pilvo srityje. Kadangi šokiai yra gana lėti, jie mažiau apkrauna pėdos kaulus negu kitų rūšių šokiai ir net didina kaulų tankį. Valanda pilvo šokių gali padėti sudeginti iki 300 kalorijų.

 

  • Salsa. Sudėtingas, bet jaudinantis Lotynų Amerikos šokis šiuo metu yra ant bangos visame pasaulyje. Salsa – tai per 8 šokėjo ketvirtines atliekami 6 žingsneliai. Valanda šokių sudegina iki 420 kalorijų, todėl gali padėti sulieknėti.

 

  • Zumba. Zumboje yra salsos, rumbos, „merengue“ ir hiphopo judesių, todėl tai puiki treniruotė, stiprinanti širdies raumenį. Šiandien daugelyje sporto klubų organizuojami zumbos užsiėmimai. Zumba žavi ir tuo, kad norint šokti, nereikia partnerio. Dauguma žingsnelių nėra sudėtingi ir stiprina rankų, kojų, pilvo preso raumenis. Aerobinė mankšta suteikia daug džiaugsmo ir gerų emocijų. Rekomenduojama lankyti zumbą 2 – 3 kartus per savaitę.

 

  • Džiazo šokiai (mankšta) (angl. Jazzexercise). Šokiai atsirado apie 1969 metus. Juose sujungiamas džiazo šokis ir sporto treniruotė, stiprinanti raumenis bei padedanti numesti svorio. Treniruotės metu naudojamos štangos ir svareliai, todėl auga raumenys. Yra pilateso ir jogos judesių, kurie ilgina raumenis. Taip pat bokso judesių, kurie stiprina širdį ir yra aerobinė veikla. Per valandą šokių galima sudeginti iki 600 kalorijų. Rekomenduojama lankyti treniruotes 2 – 3 kartus per savaitę.

 

  • Baletas. Iš šalies žiūrint atrodo, kad baletas – tai lėti judesiai, tačiau iš tiesų tokie šokiai padeda formuoti figūrą. Baletas gerina kūno lankstumą, reikalauja daug jėgų ir tikslumo, atliekant daugumą šokio pozų ir žingsnelių. Lėtas tempas ir taisyklinga laikysena balete turi panašumų su pilatesu. Lėti ir kontroliuojami judesiai padeda auginti ilguosius ir liesus raumenis. Kai kurie baleto judesiai gali būti palyginami su treniruotėmis sporto salėje. Daug tempimo pratimų.

 

  • Šokiai aplink stulpą. Dauguma tikriausiai negalvoja, kad tokie šokiai gali būti veiksmingi. Tačiau tik pabandžius įsitikinama, kad išsilaikyti ant stulpo ir įsliuogti į patį jo viršų, suktis aplink – reikalauja nemažai energijos ir fizinių jėgų. Tokie šokiai gerina lankstumą ir degina kalorijas. 30 minučių šokių aplink stulpą prilygsta 20 minučių sporto salėje. Šokiai aplink stulpą gali padėti numesti svorio, suteikti tonusą raumenims ir padailinti kūno formas.

 

  • Afrikietiški šokiai. Tai smagūs šokiai, kuriuose derinami šiuolaikinių ir tradicinių Afrikos genčių šokių elementai bei formos. Tokie šokiai – tai labai intensyvi aerobinė treniruotė. Per šokį susipažįstama su unikalia regiono muzika ir kultūra. Afrikietiški šokiai tinka tiek pradedantiesiems, tiek jau pažengusiems.