Įmanoma priaugti svorio per vieną naktį, jeigu žmogaus organizmas linkęs kaupti skysčius. Tai taip pat gali būti priežastis, kodėl staiga nebetelpate į džinsus, nors dar visai neseniai jie tiko lyg nulieti. Kartais toks staigus svorio padidėjimas vadinamas „vaikščiojančias kilogramais“. Štai kaip atsikratyti svorio!

 

dietos

10 priežasčių, kodėl taip sunku numesti „vandens“ svorį:

 

  • Nevartojama pakankamai antioksidantų. Žmogaus organizmą sudaro 70 – 80 % vandens. Valgant per daug kai kurių maisto produktų ir kai kurių – per mažai, organizme gali pradėti kauptis skysčiai, varginti pilvo pūtimas ir tinimo pojūtis. Vadinamąjį „vandens“ svorį padeda numesti produktai, turtingi antioksidantų. Antioksidantų gausu visų vaivorykštės spalvų maisto produktuose: raudonose paprikose, pomidoruose, braškėse, moliūguose ir morkose, geltonose cukinijose, artišokuose, špinatuose, lapiniuose kopūstuose, šilauogėse, burokėliuose, baklažanuose.

 

  • Vartojama per daug druskos. Žmonės, kurie suvartoja daug druskos, jaučia ilgalaikį poveikį. Natris, esantis druskos, atsakingas už skysčių pusiausvyrą organizme. Kai jo per daug, skysčiai pradeda kauptis. Didesnis natrio kiekis kraujyje reikalauja didesnio vandens tūrio, kad būtų palaikoma mikroelementų pusiausvyra organizme. Be to, vartojant per daug druskos, kyla kraujo spaudimas.

 

  • Vartojama per daug angliavandenių. Cukrus ir angliavandeniai (kurie išsiskaido į cukrų) yra kiek netikėtos priežastys, kodėl organizme kaupiasi skysčiai. Suvalgius angliavandenių, jei yra paverčiama į glikogeną, kuris kaupiasi raumenyse kaip energijos atsargos. Valgant per daug cukraus arba angliavandenių turtingo maisto, glikogeno atsiranda per daug ir pradeda augti „vandens“ svoris.

 

  • Griežtų dietų laikymasis arba organizmo valymas. Nerekomenduojama laikytis dietos, kur labai griežtai ribojamas angliavandenių suvartojimas. Nors tokios dietos padeda per gana trumpą laiką numesti svorio, bet, grįžus prie įprastos mitybos, svoris netrukus grįžta, nes tuomet organizmas pradeda dar intensyviau kaupti glikogeną, todėl priaugama net dar daugiau svorio, negu buvo prieš pradedant laikytis dietos.

 

  • Per daug laiko praleidžiama sėdint. Jeigu nesate pakankamai fiziškai aktyvūs, organizmas gali pradėti kaupti skysčius. Mankšta gerina metobolizmo procesus. Ilgai sėdint kraujas ir kiti skysčiai gali sutekėti į apatines galūnes, todėl gali atsirasti kojų ir kulkšnių tinimas, skysčių kaupimasis apatinėje kūno dalyje.

 

  • Trūksta kalio. Mažiau skysčių kaupsis, pradėjus vartoti maisto produktus, turtingus kalio. Šio svarbaus mikroelemento yra bananuose, pomidoruose, špinatuose, avokaduose. Kalis kartu su natriu reguliuoja skysčių pusiausvyrą organizme. Pastaba: kalis gali būti kenksmingas žmonėms, turintiems inkstų sutrikimų!

 

  • Nevartojama skaidulų. Skaidulos palengvina tuštinimosi procesą. Nevartojant pakankamai skaidulų gali varginti nuolatinis pilvo pūtimas, vidurių užkietėjimas. Moterims rekomenduojama per dieną suvartoti 25 g skaidulų, vyrams – 38 g. Skaidulų galima gauti, vartojant neperdirbtus maisto produktus (grūdus, daržoves, vaisius ir ankštines daržoves).

 

  • Nepakankamai vartojama vandens. Ironiška, bet vandens trūkumas gali sukelti skysčių kaupimąsi organizme. Norint sulieknėti labai svarbu gerti pakankamai vandens. Rekomenduojama išgerti maždaug 30 ml vandens 1 kg svorio arba apie 8 stiklines vandens per dieną.

 

  • Alkoholio vartojimas. Nesaikingai vartojant alkoholį kyla dehidratacijos pavojus. Alkoholis yra diuretikas. Alkoholis, sumaišytas su saldžiais gaiviaisiais gėrimais, sultimis, be to, dar ir didina angliavandenių suvartojimą, todėl gali pradėti varginti pilvo pūtimas. Jeigu alkoholio visiškai atsisakyti nenorima, tai bent jau reikėtų gerti daugiau vandens. Pavyzdžiui, išgėrus taurę gėrimo, po to padaryti pertrauką ir gerti tik vandenį.

 

  • Turi greitai prasidėti menstruacijos. Dėl hormonų aktyvumo prieš menstruacijas gali padidėti kūno svoris. Moterys vidutiniškai gali priaugti nuo 1 iki 5 kg. Po menstruacijų svoris paprastai normalizuojasi ir tampa toks, koks buvo prieš PMS. Norint palengvinti simptomus, rekomenduojama vengti labai sūraus maisto, gerti pakankamai vandens ir mankštintis.