Jeigu lengva, dar nereiškia, kad neveiksminga! Požiūris „per kančias į žvaigždes“ ne visada teisingas. Kartais geresnę savijautą galima užsitarnauti tiesiog maloniai vaikštant. Dauguma šiuolaikinių žmonių mankštą įsivaizduoja tik sporto salėje, į kurią nuvykstama automobiliu, su svarmenimis ir sudėtingais, moderniais treniruokliais. Yra žmonių, kuriems toks sportavimo būdas idealiai tinka, bet ir yra tokių, kurie yra labiau individualistai ir nemėgsta prakaituoti sporto klube. Štai tokiems žmonėms laibiausiai tinka vaikščiojimas. Vaikščioti yra mūsų prigimtis, nenuostabu, kad daugumai patinka tai daryti. Žmonės neretai neįvertina, koks naudingas sveikatai gali būti paprasčiausias vaikščiojimas.

 

vaiksciojimas

10 priežasčių, kodėl kasdien reikėtų vaikščioti:

 

  • Gali nukristi papildomi kilogramai. Kadangi vaikščioti lengva ir malonu, dauguma netiki, kad vaikščiojimas gali prilygti varginančios treniruotėms sporto salėje. Tačiau Virdžinijos universiteto tyrėjų nuomone, vaikščiojimas greitu žingsniu, kartu su sveika mityba, gali padėti numesti svorio. Moterims pirmiausiai sumažėja giliųjų riebalų pilvo srityje kiekis. Nuėjus 1,5 km sudeginama 89 kcal, nubėgus tokį patį kiekį – sudeginama 112 kcal.

 

  • Sumažės diabeto rizika. Amerikos diabeto asociacija skelbia, kad vaikščiojimas sumažina cukraus lygį kraujyje ir diabeto riziką.

 

  • Sumažės kraujo spaudimas. Boulderio universiteto Kolorade ir Tenesio universiteto tyrėjai nustatė, kad reguliarus vaikščiojimas sumažina kraujo spaudimą ir 20 – 40 % insult rizik1.

 

  • Sumažės širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Tyrimas leidinyje „New England Journal of Medicine“ parodė, kad vaikštant bent 5 kartus per savaitę po 30 minučių arba daugiau, 30 % sumažėja širdies ir kraujagyslių ligų rizika, palyginus su tais, kurie vaikščioja reguliariai.

 

  • Virškinimas taps reguliaresnis. Kai kurie žmonės džiaugiasi virškinimo sistema, kuri veikia kaip laikrodukas, o kiti – ne. Jeigu patenkate į antrąją žmonių kategoriją, vaikščiojimas gali pagerina virškinimo sistemos judrumą. Vienas pirmųjų dalykų, kuriuos reikia padaryti žmonėms, kuriems atlikta pilvo srities operacija – tai vaikščioti, nes vaikštant panaudojami nugaros ir pilvo srities raumenys ir pagerėja maisto judėjimas virškinimo traktu.

 

  • Kaulai taps stipresni. Būtina stiprinti kaulus reguliariai sportuojant, kad išvengtume kaulų lūžių, osteoporozės, stuburo susidėvėjimo ir kitų kaulų problemų. Kaulų tankį didina mankšta, pavyzdžiui, vaikščiojimas.

 

  • Nuotaika pagerės. Fizinė veikla ramina nervus, tačiau nebūtina užsiimti meditacija ar kikboksu, kad pajustumėte teigiamą poveikį. Paprasčiausias pasivaikščiojimas kartais gali pakelti nuotaiką. Tyrimai rodo, kad reguliarus vaikščiojimas pakeičia nervų sistemą taip, kad sumažėja pyktis ir priešiškumo jausmas. Vaikščiojimas su draugu padeda palaikyti sveikus socialinius santykius. Vaikščiojimas šviesiu paros metu padeda išvengti sezoninio afektinio sutrikimo.

 

  • Protas taps kūrybingesnis. Net filosofas Friedrichas Nietzsche yra rašęs: „Visos geros mintys gimsta vaikštant“. Kūrybinės proto galios suaktyvinamos ne todėl, kad kūnui judant keičiasi vaizdai, bet dėl paties judėjimo. Taigi, iš esmės nesvarbu, ar žmogus vaikščioja parke ar ant bėgimo takelio.

 

  • Kūnas bus ilgaamžiškesnis. Europos vėžio ir mitybos studija analizavo virš 334 tūkst. žmonių duomenis ir priėjo išvadą, kad net lėtas 20 minučių pasivaikščiojimas per dieną sumažina tikimybę mirtį net 7 %.

 

  • Sumažės smegenų nuovargis, stresas, pagerės dėmesio koncentracija. Tačiau geriausia vaikščioti parkuose ar kitose žaliosiose miesto zonose.