Daugelis žmonių negali pasiekti savo slapčiausių svajonių vien dėlto, kad nepakankamai pasitiki savimi. Baimė suklysti dažniausiai gimsta dėl per mažos savivertės. Tačiau šios baimės galima atsikratyti, stiprinant pasitikėjimą savimi ir savigarbos jausmą. Kaip tai padaryti yra daug patarimų!

 

pasitikejimas savimi

10 patarimų, kaip pradėti labiau pasitikėti savimi:

 

  • Rūpintis savo kūnu. Atrodo akivaizdus dalykas, bet pasitikėjimo savimi prideda net elementari higiena: kasdienis dušas, plaukuotų kūno dalių skutimas, apsilankymas pas kirpėją, nagų karpymas ir pan.

 

  • Gražiai rengtis. Apsirengęs gražiai žmogus visada jaučiasi labiau pasitikintis savimi. Tada jis geriau apie save galvoja, jaučiasi sėkmingas, patrauklus ir galintis užkariauti pasaulį. Žinoma, tai, kas yra graži apranga skirtingiems žmonėms gali reikšti kitokius dalykus. Nebūtina išleisti 500 eurų tam, kad apsirengtumėte gražiai. Net paprasti, kasdieniai drabužiai gali atrodyti stilingai ir gražiai.

 

  • Pradėti nuo nedidelių pokyčių. Nepradėti nuo didelių, įsisenėjusių įpročių, tokių kaip, pavyzdžiui, rūkymas. Pradėti reikėtų nuo mažų dalykų, pavyzdžiui, nuo įpročio užsirašinėti kilusias geras mintis, atsikelti 10 min. anksčiau, išgerti stiklinę vandens su citriną ką tik atsikėlus. Daryti tai mėnesį. Kai pavyks kažką gero padaryti dėl savęs, jausitės lyg laimėję milijoną.

 

  • Vengti negatyvių minčių. Reikia nuolat stebėti, ką kalbate apie save, mintis apie save ir tai, ką darote. Jeigu bėgiojate, kartais gali aplankyti tokia mintis: „Man per sunku. Turėčiau sustoti ir grįžti žiūrėti televizorių“. Reikėtų atpažinti negatyvų kalbėjimą apie save. Įsivaizduokite, kad visos negatyvios mintys yra kaip įkyrūs vabzdžiais, kuriuos reikia sugaudyti ir sunaikinti. Sugavę negatyvią savo mintį, pasistenkite ją sunaikinti (pakeisti pozityvia).

 

  • Pažinti save. Ruošdamiesi mūšiui išmintingi generolai pirmiausiai stengiasi labai gerai pažinti savo priešą. Nepažinus priešo, neįmanoma jo nugalėti. Stengdamiesi neigiamą savęs vertinimą pakeisti teigiamu, tas priešas esate patys sau. Todėl stenkitės geriau save pažinti. Galima pradėti rašyti dienoraštį apie save, savo mintis apie save. Pasistengti paanalizuoti, kodėl kyla tos negatyvios mintys. Pagalvoti apie tai, kas yra jumyse gero: ką jūs gerai darote, kas jums patinka. Pagalvoti apie savo ribas: ar jos tikros ar dirbtinai nubrėžtos. Pasikapstyti giliai savo viduje, kad atrastumėte paslėptą pasitikėjimą savimi.

 

  • Gerinti laikyseną. Netaisyklinga laikysena nepadeda labiau pasitikėti savimi. Labai svarbu stovėti, vaikščioti ir sėdėti tiesiai. Tada ir geriau jausitės. Galima įsivaizduoti, tarsi kažkas iš viršaus jus tempia ir verčia ištiesti stuburą, pakelti galvą, atlošti pečius. Žmonės, kurių laikysena taisyklinga, atrodo ne tik aukštesni, bet ir gražesni.

 

  • Mokytis. Norint labiau pasitikėti savimi, reikėtų įgyti daugiau kompetencijos įvairiais klausimais. Kaip įgyti daugiau kompetencijos? Mokantis ir praktikuojantis! Pradėti nuo mažų tikslų sau. Pavyzdžiui, norint tapti kompetentingu rašytoju, naivu būtų tikėtis, kad pavyks iš karto. Todėl reiktų tiesiog pradėti dažniau ir daugiau rašyti. Rašyti dienoraštį, tinklaraštį, trumpas istorijas, tapti laisvai samdomu rašytoju. Kuo daugiau rašysite, tuo geriau pavyks. Per dieną bent 30 min. skirti tai veiklai, kurioje norite turėti daugiau kompetencijos.

 

  • Sportuoti. Sportas yra vienas veiksmingiausių būtų įgyti daugiau pasitikėjimo savimi. Reguliariai sportuojant gražėja kūno formos, o džiaugsmas ir pasididžiavimas savimi, pavykus pasiekti asmeninių pergalių, padeda sustiprinti savivertės jausmą. Sporto šaką galima rinktis savo nuožiūra. Svarbiausia, kad tai taptų įpročiu.

 

  • Savanoriauti. Geras, malonus elgesys padeda susikurti geresnį savo įvaizdį kitų akyse, todėl prideda pasitikėjimo savimi. Kiti žmonės dažniausiai labiau vertina žmones, kurie daro gero darbus, pavyzdžiui, savanoriauja. Kiekvienas gali rasti sritį, kuri labiausiai patinka, ir padėti tiems, kuriems to reikia. Dauguma žmonių linkę savanoriauti, skleisti džiaugsmą ir teigiamą energiją prieškalėdiniu laikotarpiu ir tai tikriausiai geriausia veikla, belaukiant švenčių.

 

  • Šypsotis. Galbūt skamba banaliai, bet tai tikrai veikia! Dauguma žmonių akimirksniu pasijaučia bent šiek tiek geriau, kai plačiai nusišypso. Be to, šypsena padeda kitiems atrodyti malonesniems. Maži dalykai sukuria grandininę reakciją. Šypsenos verta nepamiršti ir atrasti jėgų ir laiko net tada, kai, regis, viskas krinta iš rankų.