Dažnai galima išgirsti žmones sakant: sąnarius skauda, kai nuolat keičiasi orai. Lietuviška žiema, kai temperatūra svyruoja nuo didelio minuso iki pliuso, sergantiems artritu – tikras išbandymas. Tikslių priežasčių, kodėl taip nutinka, medikai nežino, bet yra pastebima, kad minusinėje temperatūroje paaštrėja artrito simptomai. Gali būti, kad, esant šaltam orui, galūnės, raumenys ir sąnariai sustingsta ir dėlto pablogėja būklė. Tačiau, kad ir kokios būtų priežastys, faktas yra tas, kad pacientai, sergantys artritu, vasarą, kai maloniai šilta, jaučiasi kur kas geriau negu žvarbią žiemą. Štai keletas patarimų, kaip apsaugoti sąnarius žiemą ir sumažinti skausmą.

 

10 patarimų, kaip išvengti sąnarių skausmo žiemą:

 

sąnariai

  • Neignoruoti skausmo ir diskomforto. Reikėtų neatidėlioti vizito pas gydytoją, lankyti rekomenduojamas procedūras, atlikti operacijas ir laikytis kitų gydytojų nurodymų. Tai gali panaikinti sąnarių problemas ir geriau jaustis, nesvarbu, koks oras lauke.

 

  • Neužsisėdėti namuose. Kai už lango šalta, kyla pagunda nekišti nosies į lauką. Tačiau reikia nepamiršti būti aktyviems. Dėl judėjimo stokos gali sustiprėti sąnarių skausmas. Be to, tie žmonės, kurie žiemą vengia fizinės veiklos, linkę priaugti svorio, o antsvoris (net 5 kg) papildomai apkrauna sąnarius, todėl jie tampa dar skausmingesni.

 

  • Rengtis keliais sluoksniais. Šaltymečiu svarbu rengtis šiltai, sluoksniuoti drabužius. Labai svarbu, kad sąnariams ir galūnėms visada būtų šilta. Žiemą pirštinės, šalikai, ilgaauliai batai, apatinės kelnės, blauzdinės yra būtinas atributas. Rengiantis reikėtų atkreipti dėmesį, kad staiga oras gali pasikeisti ir sušilus, būtų galima nusirengti vieną sluoksnį.

 

  • Žiemą treniruotis šildomoje sporto salėje. Sporto salėje rekomenduojama rinktis aerobiką, sportą ant bėgimo takelius, dviračių. Sportas šildomose patalpose sukuria palankias sąlygas lėtinėmis sąnarių ligomis sergantiems asmenims, todėl pratimai nekelia skausmo.

 

  • Atlikti tempimo pratimus, kurie apsaugo sąnarius nuo sustingimo. Žmogui senstant, sąnariai tampa vis nejudresni. Todėl 60 – 80 metų asmenys turėtų kasdien atlikti bent kelis tempimo pratimus. Tai Či, pilatesas, joga turi daug tempimo pratimų, kurie padeda išsaugoti sąnarių jaunystę.

 

  • Atsargiai vartoti nereceptinius vaistus. Šaltaisiais metų mėnesiais artrito pacientams gali padėti vaistai, kurių sudėtyje yra acetaminofeno, ibuprofeno arba naprokseno. Tačiau prieš pradedant juos vartoti būtina pasitarti su gydytoju, ypač, jei pacientas turi inkstų veiklos sutrikimų, skrandžio opų arba vartoja kraują skystinančius preparatus.

 

  • Sąnarius šildyti nepersistengiant. Šilti kompresai sušalusiems sąnariams atrodo lyg atgaiva. Tačiau drėgnus, šildančius kompresus reikėtų naudoti atsargiai. Užmigus ant elektrinių šildyklių gresia nudegti odą. Skaudamą vietą rekomenduojama šildyti ne ilgiau nei 10 – 20 minučių. Asmenys, turintys pažeistų nervų plaštakose ir pėdose (sergantys diabetu), turėtų dėti kompresus ne ilgiau nei 10 minučių ir kas 5 minutes patikrinti, ar neatsirado nepageidaujamų odos reakcijų.

 

  • Naudoti kokybiškus kremus ir tepalus sąnarius, kurie tikrai veikia. Nereceptiniai kremai, šildantys geliai, tepalai, naudojami sąnarių įtrynimams žada raminantį poveikį ir kvepia kaip vaistai, tačiau ne visada būna iš tikrųjų veiksmingi. Teigiama, kad efektyviai skausmą malšina priemonės, kurios yra natūralaus ingrediento, išgaunamo iš aitriųjų paprikų – kapsicino.

 

  • Ekstremaliomis oro sąlygomis būti itin atsargiems. Asmenys, turintys kraujagyslių sutrikimų, pavyzdžiui, Reino sindromą, kurį gali lydėti arba nelydėti kitos ligos (dažniausiai vilkligė), dažnai kenčia nuo šalčio sukeltų simptomų. Kai kraujagyslės susitraukia, rankų ir kojų pirštai sustingsta, tampa nejautrūs, oda paraudonuoja arba pamėlynuoja. Todėl labai svarbu laikyti galūnes šiltai ir sausai.

 

  • Laukti geresnių dienų. Pasistenkite įžvelgti šviesą tunelio gale. Žiema netruks amžinai ir ateis pavasaris, po to ir vasara. Kenčiantys nuo artrito turėtų pasistengti daugiau judėti ir guostis, kad vasara jau ne už kalnų.