Mobilieji telefonai – neatskiriama mūsų gyvenimo dalis. Tačiau daug žmonių vis dar nėra išmokę naudojimosi telefonu etiketo taisyklių. Nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia, o etiketo neišmanymas gali dažnai pakišti koją!

 

telefonas

10 naudojimosi mobiliuoju telefonu etiketo taisyklių:

 
  • Valgant nelaikyti telefono prie stalo. Jeigu oficialios vakarienės metu suskamba telefonas ir jeigu privalote atsiliepti, tada visų pirma turėtumėte paaiškinti kartu valgantiems žmonėms, kokia priežastis (pavyzdžiui, palikote vieną namuose vaiką arba laukiate atsakymo dėl svarbaus verslo projektu). Kitu atveju skambutį reikėtų tiesiog ignoruoti.
 
  • Užbaigti pokalbį telefonu, prieš mokant už prekes parduotuvėje. Tai, kad kasininko asmeniškai nepažįstate, dar nereiškia, kad galite šnekėti telefonu, kai jis jus aptarnauja. Tai pateisinama tik tada, kai reikalas labai skubus ir svarbus. Kitu atveju, tai tiesiog nemandagu.
 
  • Niekada nešaukti, kalbant telefonu. Jeigu pašnekovo kitame laido gale nesigirdi, reikėtų ne šaukti, bet pasakyti, kad paskambinsite vėliau. Viešose vietose reikėtų stengtis nekelti balso, nes aplinkiniams nereikia žinoti apie jūsų privatų gyvenimą ir klausytis kitų žmonių ginčų.
 
  • Niekada nerašyti žinučių ir nekalbėti telefonu, vairuojant automobilį. Naudojantis telefonu vairuojant automobilį galima sukelti avariją arba gauti baudą. Be to, tai gali būti ženklas, kad turite priklausomybę nuo telefono.
 
  • Vengti rašyti žinutes per verslo susitikimus. Juk nenorite, kad į jus pažvelgęs viršininkas pamatytų, kad rašinėjate žinutes ir taip ignoruojate jį. Tai net gali sukliudyti siekti paaukštinimo. Jeigu tai daro pats viršininkas – tai rodo blogą pavyzdį savo darbuotojams.
 
  • Išjungti telefoną tokiose vietose kaip bažnyčia, šventykla, teatras. Išimčių nėra. Kai kuriose vietose tiesiog telefonai privalo būti išjungti. Be to, reikėtų prisiminti, kad ne tik kalbėti telefonu šiose vietose nemandagu, bet ir tikrinti telefoną, ir viską aplinkui apšviesti taip pat yra šiurkštus etiketo taisyklių pažeidimas.
 
  • Vengti kalbėti telefonu laukiamajame, bet jeigu labai reikia, raskite pokalbiui nuošalią vietelę. Laukiamieji kambariai paprastai būti triukšmingi ir pilni žmonių, todėl, kilus būtinybei kam nors paskambinti, reikėtų atsistoti ir, radus nuošalią vietą, kur niekas jums netrukdys ir kur niekam netrukdysite jūs, paskambinti tam žmogui.
 
  • Vengti naudotis telefonu viešajame transporte. Viešajame transporte paprastai susirenka žmonės, kurie skuba, yra įsitempę arba pervargę. Jie visai neturi noro klausytis nereikšmingų kitų žmonių pokalbių. Todėl naudojimąsi telefonu autobusuose ir kitose viešojo transporto priemonėse reikėtų riboti.
 
  • Pažeminti balsą, kai kalbate telefonu viešoje vietoje. Viešose vietoje ne tik negalima šaukti, kalbant telefonu, bet reikia ir pažeminti balsą, kad mažiau atkreiptumėte kitų dėmesį.
 
  • Viduryje pokalbio su kitu žmogumi, nepradėti kalbėti telefonu. Mobilieji telefonai gali pakenkti geriems tarpusavio santykiams. Reikėtų net nežvilgtelėti į ekraną, kai bendraujate ar valgote kartu su kitu žmogumi. Prisiminkite, kaip patys jautėtės, kai kas nors taip elgėsi su jumis ir nesielkite su kitais taip, kaip patys nenorėtumėte, kad kiti elgtųsi.