Asmeninę higieną galima įvertinti pagal pėdų būklę. Tačiau prižiūrėti pėdas svarbu ne tik dėl higienos ar estetinių priežasčių, bet ir dėlto, kad sveikos kojos būtinos, norint išlikti aktyviems ir jaustis komfortiškai. Jeigu pėdos nėra sveikos, vaikščioti gali būti nepatogu ir skausminga.

 

pedos

10 gerų patarimų, kaip prižiūrėti pėdas:

 

  • Kontroliuoti diabetą. Labai dažnai bloga kojų būkle skundžiasi tie, kurie serga diabetu. Todėl svarbu diagnozuoti ligą ir laikytis gydytojo nurodymų, kurie padės palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje.

 

  • Kasdien apžiūrėti pėdas. Tai ypač aktualu sergantiesiems diabetu. Reikėtų kasdien apžiūrėti, ar ant pėdų neatsirado žaizdų, pūslių, raudonų dėmelių, ar pėdos netinsta. Padus apžiūrėti galima pasinaudojus veidrodėliu arba galima paprašyti artimųjų, kad tai padarytų, jeigu jums patiems sunku.

 

  • Kasdien plauti kojas. Kiekvieną dieną kojas reikėtų plauti šiltu, bet ne karštu, vandeniu. Po gerai nusausinti, ypač tarpupirščius.

 

  • Palaikyti pėdų odą minkštą ir švelnią. Švelniai įmasažuoti nedidelį kiekį pėdų arba kūno losjono į pėdų viršų ir padus, bet ne tarpupirščius.

 

  • Švelniai šalinti nuospaudas ir suragėjusią odą. Geriausia juos šalinti pemza. Nenaudoti labai aštrių daiktų nuospaudų ir suragėjimų šalinimui. Taip pat galima naudoti nereceptinius kremus su pieno rūgštimi, kuri drėkina ir šveičia odą.

 

  • Kojų nagus kirpti kartą per savaitę arba, kada reikia. Kojų nagus kirpti tiesiai ir naudoti nagų dildę.

 

  • Saugoti pėdas nuo karščio ir šalčio. Avėti batus paplūdimyje arba vaikštant įkaitusiu grindiniu. Mūvėti kojines naktį, jeigu pėdos šąla miego metu.

 

  • Gerinti kraujotaką pėdose. Sėdinti kojas pakelti šiek tiek aukščiau. Pajudinti kojų pirštus ir pramankštinti kulkšnis, kilnojant į viršų ir į apačią, 5 minutes 3 kartus per dieną. Stengtis nekryžiuoti kojų, ypač ilgą laiką.

 

  • Būti aktyvesniems. Daugiau vaikščioti, bėgioti, važinėti dviračiu, plaukioti baseine, lankyti sporto salę. Galima pasitarti su gydytoju, kokia fizinė veikla ir intensyvumas jums labiausiai tiktų.

 

  • Masažuoti pėdas. Kartą per savaitę rekomenduojama atlikti pėdų masažą. Į masažinį losjoną galima įlašinti lašą pipirmėčių aliejaus, kad pojūčiai būtų dar malonesni ir labiau atpalaiduojantys.

 

  • Pasirinkti tinkamą avalynę. Geri batai yra tokie, kurių priekyje yra pakankamai vietos pirštams. Prieš perkant batus visada reikėtų šiek tiek pavaikščioti ir atkreipti dėmesį į tai, kad dienos pabaigoje pėdos būna šiek tiek patinusios. Pėdų dydis ir forma gali keistis nuo slėgio ir nėštumo.

 

  • Atsikratyti blogo pėdų kvapo. Uždaruose bateliuose pėdos gausiau prakaituoja, todėl gali atsirasti nemalonus pėdų kvapas. Reikėtų vengti tuos pačius batus avėti dvi dienas iš eilės, kad batai galėtų visiškai išdžiūti. Galima į batus papurkšti antibakterinio purškiklio, kuris sunaikins blogą kvapą sukeliančias bakterijas.

 

  • Gydyti įaugusius nagus. Gali padėti pėdų vonelės su „Epsom“ druska. Tokioje vonelėje pėdas rekomenduojama mirkyti pėdas du kartu per savaitę po 20 min. Tai padės sumažinti uždegimą. Jeigu skausmas nepraeina, praverstų apsilankyti pas pėdų specialistą.

 

  • Gydyti suskilinėjusią ir niežtinčią pėdų odą. Jeigu oda lupasi, skilinėja, niežti (ypač jeigu tarpupirščiuose) – tai gali būti grybelis. Negydomas grybelis gali pažeisti nagus. Ligos pradžioje gali padėti nereceptiniai purškalai ir kremai nuo grybelio, bet jei liga pažengusi, reikės apsilankyti pas gydytoją ir pradėti gerti tabletes nuo grybelio bei naudoti grybelį naikinančius tepalus.